ZÁKAZNICKÁ LINKA
595 136 728
denně / 08:00 - 20:00

Jak a kdy změnit povinné ručení vašeho vozidla?

22. 8. 2017 | Pojištění vozidel

Vzhledem k tomu, že povinné ručení je nutné ze zákona, čili se pro ně řidiči nerozhodují dobrovolně, je pro ně hlavním faktorem jeho výběru hlavně cena, resp. nejnižší cena. Pokud tedy chcete mít co nejvýhodnější cenu, nechávejte si pojištění vozu přepočítat každý rok…

Připravili jsme pro Vás tipy, jak a kdy můžete změnit povinné ručení vašeho vozidla.

Zastaralé smlouvy?


Zpravidla nejvíce peněz platí klienti se zastaralými smlouvami. Nevýhodné smlouvy mnohdy leží lidem v šuplíku dlouhá léta beze změn. Častým problémem bývá, že řidiči ani neví, jak a kdy mohou svou smlouvu vypovědět. Pojišťovnu lze měnit jednou za rok. Povinné ručení se ve většině případů sjednává na dobu neurčitou a po roce se automaticky prodlužuje. Lidé často nemají své smlouvy dostatečně prostudované a díky tomu nestihnou dát výpověď. Ideálním obdobím pro ukončení pojistné smlouvy je roční výročí smlouvy. Termín výročí je uveden mimo jiné i na zelené kartě. Aby došlo k řádnému ukončení pojistné smlouvy, je nutné dodat výpověď pojišťovně nejpozději šest týdnu před tímto výročím. V případě, že si nejste jistí výročím vaší smlouvy nebo tím, jak jí ukončit, rádi vám s tím pomůžeme, neváhejte se na nás obracet na tel. 595 136 728 nebo emailem info@sillet.cz

Obecně také platí, že se vyplatí si nechat každý rok povinné ručení přepočítat. Pojišťovny totiž pravidelně mění své sazby, mají různé cenově výhodné balíčky apod. Ceny povinného ručení jednotlivých pojišťoven můžete srovnat zde: http://www.pojist-line.cz/Pojisteni/auto-pojisteni/ nebo vám poradí náš makléř na tel. čísle 595 136 728 či emailu: info@sillet.cz


Pojišťovna změnila podmínky? Tak ji vyměňte …


Každá pojišťovna má ze zákona povinnost informovat klienta o všech změnách. Například v případě, kdy dojde ke změně výše pojistného, musí být klient informován minimálně 2 měsíce před splatností starého pojistného období. Pokud dojde ke zdražení vašeho povinného ručení, můžete smlouvu ukončit do jednoho měsíce od chvíle, kdy vám pojišťovna tuto skutečnost oznámila. Výjimku v tomto případě tvoří změny v systému bonus/malus, protože nejsou považovány za legitimní důvod pro vypovězení smlouvy. Je důležité také nezapomenout na to, že povinné ručení musí mít majitel vozu sjednané neustále. Proto si dávejte pozor na plynulý přechod od jedné pojišťovny ke druhé, aby na sebe smlouvy navazovaly. Pokud si nevíte rady, rádi vám s tím pomůžeme na http://www.pojist-line.cz/


Nespokojenost s vyřízením pojistné události? To může být také důvod…


V případě, že nejste spokojeni s tím, jak vaše pojišťovna vyřešila pojistnou události, máte právo smlouvu vypovědět. Pozor, zde je výpověď opět vázána lhůtou, a to 3 měsíce od doby, kdy jste pojistnou událost oznámili. Pravidlo platí ale oboustranně, takže pokud máte již několikátou nehodu za sebou, může se stát, že pojišťovna vypoví smlouvu vám.

 

Existují ještě další možnosti ukončení smlouvy…


Vypovědět pojistnou smlouvu můžete také v prvních dvou měsících po uzavření nového pojištění. V tomto případě není ani nutné udávat důvod svého rozhodnutí. Jen nezapomeňte na to, že každá výpověď musí být podána písemně.

Na ukončení pojistné smlouvy máte také právo v případě krádeže, totální škody nebo při změně majitele vozidla.

Pokud potřebujete poradit jak na ukončení pojistné smlouvy nebo máte zájem o srovnání nabídek povinného ručení, neváhejte se na nás obracet na tel. 595 136 728 nebo emailem info@sillet.cz nebo si rovnou srovnejte pojištění zde http://www.pojist-line.cz/Pojisteni/auto-pojisteni/